Nové médiá

Nové médium uvádza rôzne podoby internetového umenia, videohry, sociálne siete a virtuálny svet všeobecne. 

NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ

Sprievodný text úlohy:

Úloha: Vytvor 6 reklamných fotografií, ktoré by slúžili ako reklamná kampaň značky športového oblečenia/športových potrieb.

Termín na vypracovanie: bude stanovený

JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA

Názov odboru / kvalifikácia

Fotografia a nové médiá

82-43-N/06 – Multimediálna tvorba v reklame

Úroveň EQF

4, 6

Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU

Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov, samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne hodnotiteľná

Reklamná fotografia - šport

Úloha: Vytvor 6 reklamných fotografií, ktoré by slúžili ako reklamná kampaň značky športového oblečenia/športových potrieb.

Harmonogram realizácie:

  1. Zadanie cvičenia – objasnenie zámeru
  2. Príprava – rekvizity, model, prostredie (skica)
  3. Realizácia – fotografovanie
  4. Postprodukcia
  5. Grafické spracovanie – logo, písmo
  6. Prezentácia fotografií /odovzdanie digitálne na USB/disk a pod.

Očakávaná dĺžka:

  • 16 hodín (4dni) - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencie

Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba indikatívny charakter. Hostiteľská škola si môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy.

Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:

Vedomosti

Žiak vie:
  • základné princípy skladby obrazu
  • technické možnosti použitej techniky
  • prácu s modelom
  • postprodukciu

 

 

Zručnosti

Žiak vie:
  • zvoliť vhodné prostredie pre fotografovanie
  • vybrať vhodný model (modely)
  • vytvoriť technicky brilantné a pôsobivé fotografie
  • upraviť fotografie v Adobe Photoshop
  • pridať k fotografii logo, prípadne písmo

Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie

Žiak sa vyznačuje:
  • prácu s osvetľovacou technikou (svetlá, difuzéry, odrazné dosky)
  • upraviť v Adobe Photoshop

Vysvetlivky: Úroveň ovládania:

  • E - elementárna
  • P - pokročilá
  • V - vysoká

Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:

Účastník mobility:
  • Účastníkovi bude zadaná úloha nafotografovať 6 ľubovoľných záberov, ktoré budú vystihovať filozofiu danej značky.
  • Pripraví prostredie, modely a rekvizity pre fotografovanie jednotlivých záberov. Naplánuje harmonogram fotografovania.
  • Nafotografuje štýlovo jednotný súbor. Fotografie by mali byť použiteľné ako reklamné plagáty, prípadne kalendár.
  • Upraví v Adobe Photoshop, pridá k fotografiám logo.
Overenie výsledkov jednotky učenia/vzdelávania:

Prezentácia diela, odovzdanie v digitálnej podobe

Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:

NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ

Sprievodný text úlohy:

Úloha: Vytvor sériu ateliérových reklamných zátiší na existujúcu značku nealkoholického nápoja.

Termín na vypracovanie: bude stanovený

JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA

Názov odboru / kvalifikácia

Fotografia a nové médiá

82-43-N/06 – Multimediálna tvorba v reklame

Úroveň EQF

4, 6

Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU

Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov, samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne hodnotiteľná

Reklamná fotografia - nápoj

Úloha: Vytvor sériu ateliérových reklamných zátiší na existujúcu značku nealkoholického nápoja.

Cieľ: Vytvorenie súboru 5 reklamných fotografií použiteľných ako celostránková reklama v časopise alebo leták.

Harmonogram realizácie:

  1. Zadanie cvičenia – objasnenie zámeru
  2. Príprava – rekvizity, svetlá, technika, ateliér
  3. Realizácia – fotografovanie
  4. Postprodukcia
  5. Grafické spracovanie – logo, písmo
  6. Prezentácia fotografií /odovzdanie digitálne na USB/disk a pod.

Očakávaná dĺžka:

  • 12 hodín (3 dni) - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií

Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba indikatívny charakter. Hostiteľská škola si môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy.

Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:

Vedomosti

Žiak vie:
  • základné princípy skladby zátišia a reklamného zátišia
  • technické možnosti použitej techniky
  • prácu s umelým osvetlením v ateliéri
  • pravidlá pre svietenie skla (priesvit, lesky)
  • postprodukciu

 

Zručnosti

Žiak vie:
  • zvoliť vhodné predmety na fotografovanie reklamného zátišia (vhodné poháre, ovocie, iné komponenty)
  • nastaviť osvetlenie pre prácu so sklom (práca s difúznou plochou, softboxy a pod.)
  • pracovať s umelým osvetlením lampy/záblesky
  • využiť Adobe Photoshop, v prípade potreby montáž z viacerých záberov
  • pridať k fotografii logo, prípadne písmo

 

Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie

Žiak sa vyznačuje:
  • prácu s osvetľovacou technikou v ateliéri
  • upraviť v Adobe Photoshop
  • samostatnosť
  • analyzovanie a riešenie problémov
  • flexibilita, schopnosť improvizácie
  • komunikačné schopnosti s kultivovaným slovným prejavom
  • organizovanie a plánovanie práce
  • schopnosťou prezentovať idey, analyzovať a riešiť problémy

Vysvetlivky: Úroveň ovládania:

  • E - elementárna
  • P - pokročilá
  • V - vysoká

Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:

Účastník mobility:
  • Vyberie vhodný nápoj, naplánuje 5 rôznych fotografií na rôzne varianty nápoja (rôzne príchute, ovocie a pod.), nakreslí skicu alebo popíše plán.
  • Pripraví rekvizity pre fotografovanie jednotlivých záberov (Vhodné poháre, slamky, ovocie, dekorácie).
  • Nafotografuje jednotlivé reklamné zátišie tak, aby bol súbor štýlovo jednotný (reklamná kampaň jednej značky).
  • Upraví v Adobe Photoshop, pridá k fotografiám logo, prípadne jednoduchý slogan.

 

Overenie výsledkov jednotky učenia/vzdelávania:

Prezentácia diela, odovzdanie v digitálnej podobe

Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:

NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ

Sprievodný text úlohy:

Úloha: Vytvor 6 reklamných fotografií na rôzne produkty rovnakej značky kozmetiky.

Termín na vypracovanie: bude stanovený

JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA

Názov odboru / kvalifikácia

Fotografia a nové médiá

82-43-N/06 – Multimediálna tvorba v reklame

Úroveň EQF

4, 6

Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU

Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov, samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne hodnotiteľná

Reklamná fotografia - kozmetika

Úloha: Vytvor 6 reklamných fotografií na rôzne produkty rovnakej značky kozmetiky.

Harmonogram realizácie:

  1. Zadanie cvičenia – objasnenie zámeru
  2. Príprava – rekvizity, svetlá, technika, ateliér
  3. Realizácia – fotografovanie
  4. Postprodukcia
  5. Grafické spracovanie – logo, písmo
  6. Prezentácia fotografií /odovzdanie digitálne na USB/disk a pod.

Očakávaná dĺžka:

  • 12 hodín (3 dni) - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií

Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba indikatívny charakter. Hostiteľská škola si môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy.

Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:

Vedomosti

Žiak vie:
  • základné princípy skladby zátišia a reklamného zátišia
  • technické možnosti použitej techniky
  • prácu s umelým osvetlením v ateliéri
  • pravidlá svietenia rôznych materiálov (sklo, kov, plast)
  • postprodukciu

 

Zručnosti

Žiak vie:
  • zvoliť vhodné predmety pre fotografovanie reklamného zátišia (vhodné dekoratívne doplnky k jednotlivým produktom)
  • nastaviť osvetlenie pre prácu rôznymi materiálmi (sklo, kov, plast) lampy/záblesky
  • využiť Adobe Photoshop, v prípade potreby montáž z viacerých záberov
  • pridať k fotografii logo, prípadne písmo

Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie

Žiak sa vyznačuje:
  • prácu s osvetľovacou technikou v ateliéri
  • upraviť v Adobe Photoshop

 

 

Vysvetlivky: Úroveň ovládania:

  • E - elementárna
  • P - pokročilá
  • V - vysoká

Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:

Účastník mobility:
  • účastníkovi bude zadaná úloha nafotografovať 6 daných produktov jednej kozmetickej značky
  • pripraví rekvizity pre fotografovanie jednotlivých záberov (vhodný podklad, dekoratívne doplnky)
  • nafotografuje jednotlivé reklamné zátišie tak, aby bol súbor štýlovo jednotný (reklamná kampaň jednej značky)
  • upraví v Adobe Photoshop, pridá k fotografiám logo, prípadne jednoduchý slogan

 

Overenie výsledkov jednotky učenia/vzdelávania:

Prezentácia diela, odovzdanie v digitálnej podobe

Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:

NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBALSTI MULTIMÉDIÍ

Sprievodný text úlohy:

Navrhnúť a zrealizovať vlastný ucelený voľný výtvarný projekt.

Termín na vypracovanie: bude stanovený

JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA

Názov odboru / kvalifikácia

NOVÉ MÉDIÁ

02 Umenia a humanitné odbory

021 Umenia

0211 Audiovizuálna technika a mediálna produkcia

0210 Umenia ďalej nedefinované

0213 Výtvarné umenia

 

Vysvetlivky: skupiny odborov podľa ISCED FoET 2013, https://www.minedu.sk/data/files/3772.pdf

Úroveň EQF

3, 4, 5

Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU

Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov, samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne hodnotiteľná

Autorská výtvarná a multimediálna tvorba

Úloha: Navrhnúť a zrealizovať vlastný ucelený voľný výtvarný projekt.

Cieľ: Vedieť vytvoriť ľubovoľný autorský výtvarný projekt, od návrhu po finálne vizuálne riešenie a inštalovať ho vo výstavnom priestore.

 

Harmonogram realizácie:

  1. Zadanie cvičenia – teoretická príprava (inšpirácie z dejín umenia, možnosti techník a výtvarných postupov)
  2. Fáza skicovania nápadov, selekcia, konzultácie, príprava materiálu a techník
  3. Realizácia intermediálnych diel
  4. Digitalizácia a archivácia prác, postprodukcia na počítači
  5. Prezentácia prác, hodnotenie, diskusia

Očakávaná dĺžka:

  • 60 hodín (10 dní) - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií

Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba indikatívny charakter. Hostiteľská škola si môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy.

Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:

Vedomosti

Žiak vie:
  • základy výtvarného vyjadrovacieho jazyka a kompozície
  • teórie dejín umenia a výtvarnej kultúry
  • fyzikálny základ farby, vnemy a výrazové možnosti farieb a ich použitie v tvorbe
  • rozlišovanie druhov farieb a pigmentov, pôsobenie farieb, vzájomné kombinovanie, prelínanie, miešanie
  • princípy koláže, symetrie / asymetrie, variovanie, gradovanie a ich pôsobenie v tvorbe
  • digitalizácia a postprodukčná príprava prác aj pre virtuálne zobrazovanie a prezentáciu

Zručnosti

Žiak vie:
  • dostupnými výrazovými prostriedkami vyjadriť svoj umelecký zámer - fotografovať, nakresliť, namaľovať, odtláčať, ...
  • vyskúšať si viaceré výtvarné postupy na dosiahnutie želaného výtvarného zážitku
  • použiť výrazové možnosti umeleckého prístupu a jeho množenie, kombinovanie, prelínanie, ...
  • zvládnuť rytmické a metrické radenia základných prvkov, usporiadanosť a neusporiadanosť, farebný rytmus
  • procesy previesť do podoby uceleného vizuálneho diela umiestneného v priestore

Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie

Žiak sa vyznačuje:
  • tvorivosť (kreativita) V
  • umelecký talent, analyzovanie a riešenie problémov V
  • manuálna zručnosť V
  • digitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti) V
  • samostatnosť P
  • kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa P
  • organizovanie a plánovanie práce P
  • osobnostný rozvoj P
  • pružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti) P
  • rozhodovanie P
  • technická gramotnosť P
  • tímová práca E
  • fyzická zdatnosť E
  • informačná gramotnosť E
  • komunikácia (jednanie s ľuďmi) E

 

Vysvetlivky: Úroveň ovládania:

  • E - elementárna
  • P - pokročilá
  • V - vysoká

Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:

Účastník mobility:
  • pochopí základy výtvarného vyjadrovacieho jazyka, tvarov a kompozície
  • prejde procesom od samostaného hľadania nápadu, náhodnej, sústredenej a možno hravej tvorby ku finálnym prácam s aplikovaným výtvarným zámerom
  • dokáže pracovať s rozličnými výtvarnými technikami
  • v prípade potreby pracuje v programe Adobe Photoshop
  • zvládne odprezentovať svoje práce v kolektíve, viesť podnetnú diskusiu k procesu či samotným umeleckým výstupom

 

Overenie výsledkov jednotky učenia/vzdelávania:

Prezentácia výtvarného projektu aj v digitálnej verzii s ústnou obhajobou.

Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania: