Dizajn interiéru
Interiéry budov navrhujú interiéroví dizajnéri. Interiérový dizajn je často nesprávne považovaný za dekorácie interiéru, v skutočnosti je to zložitá a odborná profesia, ktorá zahŕňa prácu s ďalšími odborníkmi, ako sú architekti a inžinieri, ktorí sú súčasťou väčších projektov. Interiér tvoria súčasti akými sú nábytok, príslušenstvo, povrchová úprava, vybavenie a zariadenie interiéru, osvetlenie, kúrenie, chladenie, vetranie, klimatizácia, požiarna ochrana atď.
Ak si škola či spoločnosť z umeleckej, mediálnej a kreatívnej oblasti
staň sa členom našej umeleckej rodiny.
Prostredníctvom jednoduchého formulára TU
pošli navrhovanú JVV na info@erasmusplusart.eu a my ju pridáme.
Ďakujeme!
NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ
Sprievodný text úlohy:
Úloha: Spracuj zadanie danej úlohy na návrh interiéru miestnosti.
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA
Názov odboru / kvalifikácia
Design interiéru
Design interiéru 82-41-M/11
82-43-N/06
Úroveň EQF
4,6
Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU
Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov,
samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne
hodnotiteľná
Spracovanie zadania návrhu interiéru
Úloha: Spracuj zadanie danej úlohy na návrh interiéru miestnosti.
Cieľ: Grafické a textové spracovanie zadanie k návrhu interiéru
Harmonogram realizácie:
- Zhrnutie a konkretizácia úlohy zadania
- Výber vhodnej formy grafických a technických podkladov
- Zakreslenie daného pôdorysu do programu Rhino/SketchUp
- Slovné zhrnutie zámeru klienta a designéra
- Grafické spracovanie v InDesigne
- Prezentácia výslednej snímky - odovzdanie finálneho pdf na usb a server
Očakávaná dĺžka:
- 4 hodiny - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba orientačný charakter. Podľa aktuálneho projektu/zadávateľa sa môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy/zadávateľa praxe.
Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:
Vedomosti
- Základné pravidlá kompozície
Zručnosti
- pracovať v programe Rhino/SketchUp
- pracovať v grafickom programe Adobe InDesign
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
- narysovať technický pôdorys
- zhrnúť požadované podklady klienta
- počítačová gramotnosť
- technická gramotnosť
- kreativita
- umelecký talent
- flexibilita a schopnosť improvizácie
- manuálna zručnosť
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:
- Vyberie sám hlavné body zadania daného interiéru
- Pracuje s grafickými a 3D modelovacími programami
Prezentácia diela, odovzdanie v elektronickej/printovej podobe
Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:
NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ
Sprievodný text úlohy:
Úloha: Nakresli niekoľko skíc na návrh interiéru miestnosti.
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA
Názov odboru / kvalifikácia
Design interiéru
Design interiéru 82-41-M/11
82-43-N/06
Úroveň EQF
4,6
Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU
Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov,
samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne
hodnotiteľná
Priestorová kresba k návrhu interiéru
Úloha: Nakresli niekoľko skíc na návrh interiéru miestnosti.
Cieľ: Vytvorenie súboru skíc daného interiéru.
Harmonogram realizácie:
- Zadanie – konkretizácia úlohy
- Výber uhla pohľadu v danom interiéri
- Výber vhodných kresliacich pomôcok (ceruzka, fixka, kolorovacie fixy, akvarelové farby)
- Zakreslenie horizontu a úbežníkov perspektívy
- Do danej naskicovanej perspektívy zakresliť nábytok
- Zakresliť materiály a znázorniť ilúziu priestoru pomocou farby a jej sýtosti
- Prezentácia výslednej snímky - odovzdanie kresby
Očakávaná dĺžka:
- 8 hodín - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba orientačný charakter. Podľa aktuálneho projektu/zadávateľa sa môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy/zadávateľa praxe.
Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:
Vedomosti
- Základné pravidlá perspektívy
- Techniku kresby ceruzkou/fixou
- Techniku maľby akvarelom/fixou
Zručnosti
- pracovať s perspektívou
- vie využiť farebné spektrum daného výtvarného materiálu
- vybrať vhodný uhol záberu pre najlepšie vystihnutie priestoru/interiéru
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
- priestorovú kresbu
- perspektívu
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:
- Vyberie vhodný uhol pohľadu, ktorý najlepšie vypovedá o danom interiéri
- Pracuje s kresebným materiálom
Prezentácia diela, odovzdanie vo fyzickej podobe
Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:
NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIÉDIÍ
Sprievodný text úlohy:
Úloha: Vytvor rešerš k danej téme z dizajnu interiéru/produktu (detská izba, kúpeľňa, lampička…).
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA
Názov odboru / kvalifikácia
Design interiéru
82-43-N/06 Multimediálna tvorba v reklame
Úroveň EQF
4,6
Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU
Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov,
samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne
hodnotiteľná
Rešerše k návrhu interiéru
Úloha: Vytvor rešerš k danej téme z dizajnu interiéru/produktu (detská izba, kúpeľňa, lampička…).
Cieľ: Vytvorenie rešerše na jednu/dve A3 k danému návrhu.
Harmonogram realizácie:
- Zadanie – upresnenie úlohy
- Výber problematiky, na ktorú sa žiak chce v rámci témy sústrediť (ergonómia/technológia/trendy…)
- Výber fotografií vo vhodnom rozlíšení k danej téme
- Návrh vhodnej grafickej podoby rešeršu
- Spracovanie a export finálneho .pdf
- Prezentácia výslednej snímky - odovzdanie digitálne (usb/server) a printovo
Očakávaná dĺžka:
- 8 hodín - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba orientačný charakter. Podľa aktuálneho projektu/zadávateľa sa môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy/zadávateľa praxe.
Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:
Vedomosti
- štýly v interiérovom dizajne
- ergonómiu v interiérovom dizajne
- orientuje sa v súčasných trendoch interiérov
Zručnosti
- základné pravidlá grafickej úpravy tlačovín
- pracovať a vybrať vhodné typy písma
- vie pracovať v programoch Adobe InDesign a Adobe Photoshop
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
- prezentáciu v grafickej podobe
- orientáciu v interiérových trendoch
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:
- Vyberie vhodnú podobu grafickej úpravy rešerše daného interiéru
- Vyberie vhodné a dostatočne kvalitné fotografické podklady
- Dokáže spracovať problematiku danej témy na úrovni návrhu
Prezentácia diela, odovzdanie vo digitálnej/fyzickej podobe (USB/server/tlač)
Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:
NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ
Sprievodný text úlohy:
Úloha: Vytvor set vizualizácií z návrhu interiéru miestnosti vytvoreného v programe SketchUp
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA
Názov odboru / kvalifikácia
Design interiéru
82-43-N/06 Multimediálna tvorba v reklame
Úroveň EQF
4,6
Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU
Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov,
samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne
hodnotiteľná
Render návrhu interiéru
Úloha: Vytvor set vizualizácií z návrhu interiéru miestnosti vytvoreného v programe SketchUp
Cieľ: Vytvorenie súboru 3 – 5 vizualizácií daného interiéru
Harmonogram realizácie:
-
Zadanie cvičenia – konkretizácia úlohy
-
Výber zdrojového SketchUp modelu (študent použije svoj model, ktorý predtým vymodeloval/model študentovi poskytol zadávateľ)
-
Výber vhodného renderovacieho programu – študent si vyberie program podľa školských/firemných možností
(V-ray, Lumion, Enscape, Twin motion) -
Príprava materiálov – upravenie povrchových materiálov
5. Nastavenie svetiel v renderovacom programe
6. Výber uhla pohľadu a kvality výslednej snímky
7. Renderovanie (časová dotácia podľa hardvéru počítača)
8. Postprodukcia – úprava výslednej snímky v programe Adobe Photoshop
9. Prezentácia výslednej snímky - odovzdanie digitálne na USB/TEAMS/server školy
Očakávaná dĺžka:
- 8 hodín (2 dni) bez času samostatného renderovania - výpočtu - teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba orientačný charakter. Podľa aktuálneho projektu/zadávateľa sa môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy/zadávateľa praxe.
Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:
Vedomosti
- základné modelovacie skúsenosti v programe SketchUp
- technické možnosti renderovacieho programu
- princípy fotografie interiéru, ktoré uplatňuje na vizualizáciu
Zručnosti
- vybrať, aplikovať a upravovať materiály povrchov
- pracovať s reálnym aj skrytým osvetlením priestoru
- vybrať vhodný uhol záberu pre najlepšie vystihnutie priestoru/interiéru
- využiť Adobe Photoshop na úpravu vizualizácie; svetelné, farebné aj lineárne úpravy
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
- vybraný renderovací program
- úpravu fotografií v Adobe Photoshop
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:
- Vyberie vhodný uhol pohľadu, ktorý najlepšie vypovedá o danom interiéri
- Pracuje s galériou materiálov a dokáže ich upravovať podľa konkrétneho prvku/modelu/interiéru
- Pracuje so svetlom, vďaka nemu vytvára čo najrealistickejšiu výslednú vizualizáciu
- Dokáže dotiahnuť vizualizáciu v programe Adobe Photoshop
Prezentácia diela, odovzdanie v digitálnej podobe
Ukážka správne zvládnutého výsledku/výstupu jednotky učenia/vzdelávania:
NOVÉ PRÍLEŽITOSTI
V OBLASTI MULTIMÉDIÍ
Sprievodný text úlohy:
Úloha: Navrhni moodboard na návrh interiéru miestnosti.
JEDNOTKA VZDELÁVACÍCH VÝSTUPOV/JEDNOTKA VÝSLEDKOV UČENIA
Názov odboru / kvalifikácia
Design interiéru
82-43-N/06 Multimediálna tvorba v reklame
Úroveň EQF
4,6
Názov jednotky výsledkov vzdelávania / učenia JVV/JVU
Vysvetlivky:
JVV/JVU = ucelená časť kvalifikácie, skladá sa zo sady vzdelávacích výstupov,
samostatne „nadobud-nuteľná“ a samostatne
hodnotiteľná
Moodboard k návrhu interiéru
Úloha: Navrhni moodboard na návrh interiéru miestnosti.
Cieľ: Vytvorenie moodboardu na jednu/dve A3 k danému návrhu interiéru
Harmonogram realizácie:
- Zadanie – upresnenie úlohy
- Konkretizácia zadaného priestoru a klienta
- Výber vhodného štýlu interiérového designu
- Výber fotografií vo vhodnom rozlíšení k moodboardu
- Návrh vhodnej grafickej podoby moodboardu
- Spracovanie a export finálneho .pdf
- Prezentácia výslednej snímky - odovzdanie digitálne (usb/server) a printovo
Očakávaná dĺžka:
- 8 hodín – teoretická príprava, prax a overenie získaných znalostí, zručností a kompetencií
Vysvetlivky: Navrhnutý počet hodín a dní má iba orientačný charakter. Podľa aktuálneho projektu/zadávateľa sa môže časový harmonogram prispôsobiť aktuálnym potrebám študentov a možnostiam školy/zadávateľa praxe.
Očakávané výsledky/výstupy učenia/vzdelávania v členení:
Vedomosti
- štýly v interiérovom dizajne
- orientuje sa v súčasných trendoch interiérov
Zručnosti
- základné pravidlá grafickej úpravy tlačovín
- pracovať a vybrať vhodné typy písma
- vie pracovať v programoch Adobe InDesign a Adobe Photoshop
Kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie
- prezentáciu v grafickej podobe
- orientáciu v interiérových trendoch
- flexibilita
- schopnosť improvizovať
- analyzovať a riešiť problémy
- samostatné rozhodovanie
- technická gramotnosť
- počítačová gramotnosť
- schopnosť organizácie a plánovania práce
Vysvetlivky: Úroveň ovládania:
- E - elementárna
- P - pokročilá
- V - vysoká
Očakávané výsledky učenia/vzdelávania – vedomosti, zručnosti, kompetencie/miera samostatnosti, zodpovednosti a sociálne kompetencie:
- Vyberie vhodnú podobu grafickej úpravy moodboardu daného interiéru
- Vyberie vhodné a dostatočne kvalitné fotografické podklady
- Dokáže prezentovať klientov svoj zámer, akým chce riešiť výsledný interiér cez moodboardový návrh
Prezentácia diela, odovzdanie v digitálnej/fyzickej podobe (USB/server/tlač)